Jakie efekty dają domowe sposoby wybielania zębów?

Białe zęby to marzenie niejednego z nas. Czasem jest ono tak silne, że zapominamy o zdrowym rozsądku i eksperymentujemy na naszych zębach różne domowe metody wybielania zębów. Często są one przypadkowe, wyczytane w internecie, jako cudowne, szybkie sposoby na odzyskanie białego uśmiechu.

Dlaczego domowe wybielanie zębów jest nieskuteczne?

Każdy z nas ma inny kolor płytki nazębnej, który określa odcień, biel naszych zębów. Śnieżnobiały uśmiech z reklamy czasopism i telewizorów bywa złudzeniem optycznym, które dodatkowo potęguje nasze pragnienie posiadania białych zębów. Za kolor naszych zębów odpowiada grubość, jakość szkliwa, im jest ono grubsze, tym zęby będą bielsze.

Domowe sposoby wybielania zębów są niebezpieczne

Nieumiejętne wybielanie zębów, zwłaszcza środkami, które niszczą szkliwo, może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Stosowanie substancji nieznanego pochodzenia, o różnej sile działania na naszą płytkę nazębną możemy:

• uszkodzić szkliwo,
  • spowodować choroby przyzębia,
  • zapalenie błon śluzowych i dziąsła,
  • spotęgować przebarwienia
  • trwale odbarwić płytkę nazębną.

To tylko niektóre z powikłań, jakie grożą nam podczas eksperymentów z wybielaniem zębów. Najbezpieczniej, chcąc być posiadaczem pięknego, białego uśmiechu poradzić się stomatologa, który dobierze rodzaj zabiegu do naszych potrzeb. Czasem bowiem wystarczy okresowe piaskowanie zębów i usunięcie zalegającego kamienia nazębnego, aby efekt wybielenia zębów był taki, jakiego oczekiwaliśmy.