Dlaczego warto piaskować i fluoryzować zęby?

Odkładanie się nalotu na zębach dotyczy każdego z nas. Nawet przy odpowiedniej pielęgnacji jamy ustnej i zębów nie jesteśmy w stanie całkowicie wyeliminować tego procesu. Możemy go opóźnić, spowodować, że będzie on zachodził znacznie wolniej, niż u osób, które myją zęby rzadko, nieuważnie, bądź w ogóle. Osad i kamień nazębny to źródło problemów.

Jak oczyścić zęby z osadu nazębnego?

Zdrowy piękny uśmiech to nasza wizytówka, osad nazębny, nie tylko szpeci, ale powodować może choroby przyzębia, próchnicę, nieświeży oddech. Do podstawowych zabiegów, jakie powinniśmy włączyć, do właściwej higieny jamy ustnej zaliczyć należy fluoryzację zębów i piaskowanie. Piaskowanie usuwa wszelkie zanieczyszczenia z naszych zębów, doczyszcza trudnodostępne miejsca, pozbywa się resztek kamienia nazębnego. Fluoryzacja to z kolei przeciwdziałanie zmianom próchniczym (białym plamom na zębach) dla osób w każdym wieku.

Jak często fluoryzować i piaskować zęby?

W przypadku piaskowania i fluoryzacji zębów, chcąc nie dopuścić do powstawania kamienia nazębnego i próchnicy warto wykonywać je, średnio co 6 miesięcy. Domowe sposoby oczyszczania zębów z białawego nalotu mogą zniszczyć szkliwo, osłabić zęby, a nawet być przyczyną krwawienia dziąseł, co jest nie tylko bolesne, ale również niebezpieczne dla naszego stanu zdrowia. Fluoryzacja i piaskowanie to zabiegi całkowicie bezpieczne i bezbolesne, jednak chcąc je wykonać, musimy wpierw wyleczyć ubytki w zębach i ewentualne choroby dziąseł, bądź zapalenia błony śluzowej.